RPC-666
gamma-purple.png
1
RPC-666 comprometido por un destacamento movil de la Autoridad.

Codigo de Fenomeno Registrado: 666

Clasificacion del objeto: Gamma-Purpura

Tipos de Peligros: Peligro de Agresion, Peligro Balistico, Peligro Mecanico, Peligro Regenerativo, Peligro de Sapiencia, Peligro de Temperaturas Extremas, Peligro Explosivo

Protocolos de Contención: Debido a la naturaleza remota y errática de sus manifestaciones, RPC-666 actualmente no está contenido. Fuerzas de mantenimiento de la paz en misiones africanas de alto conflicto, con la aprobación de UNAAC1, seran puestas con personal de la Autoridad para concentrar la respuesta a una manifestación RPC-666.

Se ha formado una iniciativa de monitoreo conjunto entre la Fuerza de Seguridad de la Autoridad de la ASF2, DIA de Nigeria3, SSA de Sudáfrica4 , y el Comité Popular para la Adquisición de Objetos Anómalos5. Un contingente de MST Zulu-45 'Filtradores de Aguras Negras' y la unidad de comando 'Serpientes de Arena' de CPAOA han formado una fuerza de destacamento movil para neutralizar RPC-666, con un éxito limitado hasta la fecha.

PEDIDO DE NEUTRALIZACIÓN DESTACADO: 5/14/1987 - PRESENTE
Autoridad: ASF AFRICOM Director █████ Stebbits
Enfoque Actual: Conflcito de Boko Haram (Nigeria), Guerra Civil de Libia, Conflicto del Suroeste de Sudan

Descripcion: RPC-666 es un helicóptero Mi-24 (OTAN "Hind-A") anómalo, la variante más antigua de muchas fabricadas por la Unión Soviética y Rusia. RPC-666 se distingue más fácilmente de un Mi-24 estándar por la sangre seca incrustada en la mayor parte de su fuselaje y los cuerpos colgados por cables eléctricos de su tren de aterrizaje y puntos de referencia de armas. Estos cuerpos, aunque por lo demás no son anómalos, varían en número durante las manifestaciones de 4 a 17. Algunos de los cuerpos recuperados (separados de RPC-666 por armas de fuego) han sido identificados como víctimas previas de las manifestaciones de RPC-666.

El único criterio cierto para una manifestación RPC-666 es que ocurre en medio de un conflicto armado en el continente africano. Durante estos eventos, el RPC-666 atacará a una concentración de civiles (típicamente una aldea, un convoy de evacuación o un campo de refugiados) con un estándar de armamento de cohetes y armas de fuego para las primeras variantes del Mi-24. RPC-666 vuelve a cargar sus vainas de cohetes por medios desconocidos entre las manifestaciones; después de que se quede sin cohetes durante un ataque, el RPC-666 cambiará a su ametralladora Afanasev A.12-7 montada en la nariz. No se ha observado que esta arma se haya quedado sin municiones en ninguna ocasión.

RPC-666 also instigates clearly anomalous phenomena during attacks. The air temperature of the target area drops to an extreme of -2 Celsius (-28 F) immediately prior to a manifestation, gradually rising to 49-67 Celsius (120-145 F) over the course of particularly lengthy attacks. Additionally, if RPC-666 inflicts casualties in excess of ██ during an attack, a light rain will begin to fall; the water, when collected, has been found to be brackish and at boiling temperatures.

A relevant excerpt from a French peacekeeper's unpublished memoir has been provided by UNAAC, to demonstrate a typical RPC-666 manifestation.

The origin of RPC-666 is difficult to trace, as examples of conventional Mi-24s attacking civilian targets during African conflicts number in the hundreds; there are even several recorded instances of corpses being hung from the helicopters by non-anomalous militias. The only unmistakable characteristic of an RPC-666 manifestation, its temperature and weather phenomena, is often lost in emotional and sensationalized accounts of conventional attacks.

An example of a genuine account of an RPC-666 manifestation is available below: note the references to temperature fluctuations and clouds 'seeded' to produce boiling rain. Excerpt is from a journal discovered in a store of confiscated items on the Guinean-Liberian border.

Neutralization Status:

As of 5/14/1987, following several failed containment attempts by the ASF, a neutralize order was approved for RPC-666. The neutralization order continues to today, under the following justifications:

  • Massive loss of life directly caused by RPC-666.
  • Political instability and peace spoiling caused by RPC-666 attacks.
  • Apparently indefinite pattern of attacks.
  • Extreme difficulty of suppressing or halting the slaughter.
  • Compounded difficulty of restraining and capturing RPC-666 for further study.
  • Strained AFRICOM resources, especially in red-purple field containment.

7/9/2004:

Following a previous decade of unsuccessful neutralization attempts, all owing to the limited firepower immediately available in remote African locations, a PCAAO Chengdu F-77 successfully hits RPC-666 with an air-to-air missile. Grievously wounded yet still flying, RPC-666 is pursued by Authority ground assets for several miles; temperatures drop to a recorded -31 Celsius (-24 F), eventually halting Authority vehicles and allowing RPC-666 to escape.

MST Zulu-45 'Backwater Filter' has adjusted its tactics as a result of this engagement; additionally, the contingent has upgraded their first-response vehicles to Arctic-standard.

9/23/2009

Zero RPC-666 manifestations are reported in the next three years; a possible RPC-666 manifestation occurs during the Second Tuareg Rebellion in 2007, with the first confirmed sighting in 2009 during the onset of the Boko Haram insurgency. Neutralization efforts continue.

1/14/2010

High-quality recording by a photojournalist has confirmed significant structural changes to RPC-666, likely as a result of the damage sustained in the 7/9/2004 engagement. A sizable crater in the plating two meters behind the cockpit (half-covering the passenger door of an Mi-24) has been filled with flesh and fused bone; several dozen decomposed hands grasp the edges of the hole.

Regenerative has been added to the RPC-666 Hazard list.