RPC-201

Nivel de Clasificacion de Documento 4/201.

Solo tus ojos. El manejo no autorizado se castiga con la terminación o la degradación a Clase-D a discreción de la Comisión de Estabilidad e Integridad, independientemente de si los contenidos han sido examinados. Si adquirió este documento por error, ¡abandone la terminal o deseche este archivo inmediatamente!

gamma
1
RPC-201 de morfología alfa. Fotografiado el ██/██/2005.

Item #: RPC-201

Clasificacion del Objeto: Gamma

Protocolos de Contención: Los activos de la Autoridad en el campo deben monitorear datos del censo y registros públicos para detectar alteraciones repentinas en los recuentos de familias, bases de datos de empleados, etc. Si se confirma una instancia de RPC-201, debe ser eliminada y detenida inmediatamente. Se aplican los procedimientos estándar de encubrimiento. Debido a los rasgos meméticos de las instancias RPC-201, los agentes que promulguen encubrimientos idealmente deberían ser inmunes a Extergito. Se sabe que participar en grandes distancias mitiga el peligro; se recomienda que un tirador designado elimine las instancias.

Las frecuencias y las longitudes de onda en las que las instancias de RPC-201 se pueden detectar en el entorno están muy alejadas de los espectros IR y UV. Por lo tanto, el desarrollo de lentes que puedan distinguirlos en particular es lo suficientemente difícil como para que el Consejo de Directores Globales haya aprobado por unanimidad una moción para implementar protocolos de supresión de tecnología estándar en lugar de crear un plan de contención más profundo. Por lo tanto, ningún dispositivo de imágenes disponible públicamente puede detectarlos sin ambigüedades en este momento.

Descripcion: En su forma "natural", las instancias RPC-201 (denominadas en adelante morfología alfa) son invisibles, seres humanoides incorpóreos solo visibles a través del uso de imágenes infrarrojas y ultravioletas en ciertas longitudes de onda. No tienen características discernibles y parecen amorfas para todas las cámaras. Están bloqueados por cualquier objeto sólido, pero pueden entrar en cuerpos líquidos y moverse a través de ellos sin crear una estela aparente. En su mayoría, las instancias alfa en este estado se congregarán juntas en grupos o deambularán por el entorno sin ningún propósito aparente.

En ocasiones, se formarán nuevos grupos en áreas con pocas instancias. Las mediciones de los niveles de radiación en y alrededor de instancias o grupos de los mismos han llevado a la especulación de que de alguna manera pueden 'alimentar' a los fotones de alta longitud de onda.

Within groups, alpha instances will occasionally reproduce asexually through one instance fissioning into two. After this, a new instance is created and immediately assumes normal behavior. Should there be more than a certain quantity of humans residing for long periods near the area, alpha instances will apparently converge to the same position and disappear in an event which creates a flash of visible light, IR heat, and radiation, as well as one new instance of the beta morphology.

The beta morphology of RPC-201 are, for almost all intents and purposes, identical to non-anomalous humans. Beta instances behave as though they were already part of a human family, organization, or other large social grouping in the area, attaching to a target individual and claiming to be related to them somehow. Generally, they present as a sibling, coworker, acquaintance, or other individual of similar social status, rank, and interests. They 'blend in' by socializing ad engaging in life functions exactly in the same fashion as a normal human. They also display skill sets that would suit their position. DNA testing and bodily features will always match up with their claimed family or ethnic background. Instances also commonly profess to memories/knowledge that perfectly correspond to claimed backgrounds.

A memetic effect causes most individuals to ignore and rationalize any discrepancy between the instance's claims and evidence, and to regard instances as they present themselves. In some cases, false memories have even been created around beta instances which have manifested in a position that would logically affect the course of events. Rarely, instances may attempt to alter or forge official records to include themselves. Most discoveries occur during such activities, but if successful beta instances are essentially impossible to distinguish from normal humans.

No other behavior has been observed, but the RPC-201 species as a whole pose an immense threat to global normalcy. Populations of both morphologies are currently widespread throughout North America, Europe, and Asia. Mathematical models suggest an origin period sometime during the 1980s, and it is estimated they will reach global ubiquity across all landmasses and continental shelves in roughly 20 years. Authority assets continue to attempt to eradicate beta instances where found. Other than 'starving' alpha instances through preventing radiation from reaching them, causing their bodies to dissolve, there is no disposal method. Research continues.

Addendum: RPC-201 were originally discovered in 1998, when a spate of apparent forgeries were reported in Authority installations worldwide. The Stability and Integrity Council moved to investigate and rapidly discovered most of those responsible did not have actual prior history with the Authority. A rapid cover-up and mass destruction of infiltrating beta instances followed, with the alpha variant being discovered in 2003. The SIC continues to maintain vigilance for 201 instances emerging inside the Authority's structure and within related organizations, as well as among employee family units.