RPC-137
beta

Item #: RPC-137

Clasificacion del Objeto: Beta

Protocolos de Contención: RPC-137 actualmente se encuentra en el Sitio OL 83. Estos procedimientos de contención están diseñados para evitar otro evento de reubicación. OL Sitio 83 anteriormente era la ciudad de ██████, Maine, EE. UU. Y el personal en el lugar está disfrazado como un puesto avanzado del Servicio Forestal de EE. UU. RPC-137-2 se debe mantener en buenas condiciones y bloqueado a menos que RPC-137-3 indique que un Evento de Emergencia es eminente. En el caso de un Evento de Emergencia, el Sitio 83 debería ser barrido por civiles para evitar la exposición accidental y todos los suministros necesarios deberían transferirse a RPC-137-2.

Estos suministros consistirán en:
1 máquina de escribir mecánica (alfabeto latino)
3 cintas de tinta
500 hojas de papel blanco
1 borrador de máquina de escribir
1 cepillo de borrador de máquina de escribir
3 lápices #2 (afilados)
1 Bloc de notas (certificado por la universidad, de al menos 50 páginas de longitud)
1 termo de café (asado oscuro, sin crema ni azúcar)

Los suministros redundantes suficientes para dos eventos adicionales de Emergencia deben mantenerse en el sitio en todo momento. Si un evento de Emergencia no ha ocurrido dentro de los 33 días, el personal del sitio debe alertar a la Autoridad de un posible evento de Reubicación. Se deben investigar los siguientes informes de náuseas/vómitos generalizados o asfixia inusual.

Descripcion: Se cree que RPC-137 es una criatura multidimensional. Todos los dispositivos de grabación visual o auditiva sufren una falla inmediata del equipo cuando intentan grabar RPC-137. Cualquier contacto visual humano que haga sufrirá náuseas y vómitos severos, lo que los forzará a romper el contacto visual. Las personas restringidas y obligadas a observar RPC-137 experimentarán espasmos musculares abdominales involuntarios lo suficientemente graves como para interferir con el movimiento normal del diafragma y la respiración cesará. Ningún relajante muscular o paralítico ha tenido éxito en la prevención de este efecto. Los testigos de RPC-137 solo pueden dar una descripción básica de la misma y no pueden dar detalles, incluso bajo un interrogatorio mejorado. Varias de estas descripciones son contradictorias y se sospecha que son una proyección del individuo en lugar de una apariencia real.

Conventional weapons do not appear to effect RPC-137. Attempts have included: incendiary devices, automatic weapon fire, extremely acidic (pH <1) solutions, electrocution, and high yield explosives. However, RPC-137 will interact normally with common objects such as typewriters, doorknobs, floors, and other items. The reason for this difference is currently unknown.

RPC-137-1 is a living tree of the Crataegrus(hawthorn) genus. During an Emergence event RPC-137-1 develops a crack which rapidly widens beyond what its trunk should be capable of sustaining as RPC-137 emerges. Outside of an Emergence event RPC-137-1 shows no anomalous properties.

RPC-137-2 is a wooden house at least one century in age. It must be kept in good condition to prevent a Relocation event, but otherwise does not need to be furnished. The current RPC-137-2 only contains a table and RPC-137-3. RPC-137-2 displays no anomalous properties.

RPC-137-3 is a Longcase pendulum (grandfather) clock. On the day of an Emergence event, RPC-137-3 will chime thirteen times at noon local time. Measurements indicate this chime is only 55 decibels, but it can be heard up to 4.3 km away. Aside from these events RPC-137-3 displays no anomalous properties.

Emergence events occur every 17-31 days at 30-45 minutes after sunset. Within 5-10 minutes after emerging RPC-137 will enter RPC-137-2. If all of the supplies are present it will begin typing. If any supply is missing, RPC-137 will seek it out, traveling towards the nearest instance of a suitable supply at ███ km/h. Redundant supplies must be kept on-site to prevent a containment breach in this situation. RPC-137 does not seem to be aware of human or animal life and will push past any individual in its path. Physical contact with RPC-137 causes death in a manner similar to forced viewing.

RPC-137 will work at its typewriter until 40-60 minutes before dawn. RPC-137 will cease typing, exit RPC-137-2, approach RPC-137-1 and disappear after 1-2 minutes. No witness has been capable of describing its methods of disappearing. RPC-137 will produce 12-26 chapters of a novel during each event. This writing is non-anomalous and an excerpt is located below.

"I mean for you to be mine," Roderick said, his muscular frame heaving with barely retrained passion. Sarah had always considered herself a chaste woman, a good wife, but those fiery eyes of his made it so hard to be faithful.

"But my husband-" she began.

"Isn't here," Roderick interrupted. "And though your lips may lie, your heart says that you prefer it that way."

Addendum: The novels produced by RPC-137 are currently sold through ███████ Publishing under the pseudonym 'Helen P. Armorartis'. The funds raised through these contracts have been enough to defray the costs of its containment and, if the reader base continues to grow, may turn a modest profit for the Authority.