RPC-125
alpha-white.png
1
RPC-125.

Codigo de Fenomeno Registrado: 125

Clasificacion del Objeto: Alfa-Blanco1

Tipo de Peligros: Peligro Visual, pleigro Sensorial.

Protocolos de Contención: RPC-125 se debe contener en el Sitio-007 en un casillero de contención de seguridad estándar. Los protocolos de contención alfa básicos deben seguirse con RPC-125. El acceso al RPC-125 está disponible de forma gratuita para aquellas personas con acceso de Nivel 2 o superior. El personal que accede a RPC-125 debe registrar su nombre, fecha, motivo de acceso y duración del acceso en el registro RPC-125-01.

Descripción: RPC-125 es un televisor Telstar Predicta Meteor modificado o creado por Amazing. Co. como lo indica el logo de este último debajo de la pantalla del televisor. Es indicativo de televisores de la década de 1950 que tienen tres patas con una pantalla giratoria en la parte superior. Es negro con acentaderas de latón y logos. Un solo dial en el frente enumera los números del uno al trece. Debajo del dial hay un solo interruptor rojo que enciende o apaga el RPC-125. El panel alrededor de este dial parece cambiar de color dependiendo del ángulo desde el que se ve. RPC-125 pesa ███kg, que es más de cinco veces el peso normal para el modelo no anómalo de un televisor similar. Se puede encender en cualquier momento a pesar de que carece de una fuente de alimentación o de un cable conectable.

2
Dial de control de RPC-125.

When turned on, RPC-125's anomalous effects are made apparent. Any viewer of RPC-125 standing at any angle will see through the screen as though it were a window.2 The area viewed through RPC-125 appears as though it did exactly one hour before. The dial on the front of RPC-125 may be adjusted up to thirteen and the screen will show that many hours before instead. The screen may also be rotated up to one quarter turn in either direction without any disruption of effects. Any rotation of display will adjust what subjects view accordingly. Further anomalous effects manifest in subjects during extended viewing. Any subject viewing RPC-125 will begin to experience immediate change of visual stimuli. Over the course of the first ten minutes of viewing RPC-125, subject's vision will slowly shift to appear grey-scale like that of 1950s-era television. After between ten and thirty minutes, viewers will start to see scan-lines and visual distortions in line with the previous effect. Subjects who continue to view RPC-125 will experience a slow degradation of visual quality until all vision is obscured by signal static after a total of one to three hours of viewing has passed. Testing shows these effects last a duration of approximately one day per one minute spent viewing RPC-125.

Discovery: RPC-125 was discovered in a warehouse in ████████, Sweden alongside a number of other anomalous Amazing! Co. products during a raid by Hotel-01 "The Highlanders" upon details reported by a local Authority agent. It was packaged in a wooden crate along with a single sheet of paper.3